Osem načinov za zmanjšanje stopnje zapuščenih spletnih nakupovalnih košaric

Osem načinov za zmanjšanje stopnje zapuščenih spletnih nakupovalnih košaric

Ali poznate stopnje zapustitev spletnih nakupovalnih košaric?

Za večino spletnih trgovcev na drobno stopnja zapustitve spletne nakupovalne košarice znaša od 55 % do 80,3 %, v povprečju pa 67,44 %. Kar pomeni, da večina kupcev, ki naredi prvi korak k nakupu svojih izdelkov, ne bo dokončala nakupa (vsaj ne prvič). Kar nas pripelje do drugega pomembnega vprašanja:

Koliko denarja izgubite zaradi zapuščenih košaric?

Zapuščene košarice stanejo spletne trgovce na drobno od 16 do 27 milijard evrov letno. Priročni kalkulator Bigcommerca vam pokaže, koliko več bi lahko zaslužili, če bi zmanjšali stopnjo zapustitve.

E-trgovci pogosto verjamejo, da zapuščene košarice izhajajo iz nakupovalcev, ki samo zabijajo svoj čas na internetu. To pa preprosto ni res. Raziskave kažejo, da 81 % potrošnikov na spletu raziskuje izdelke, preden se odločijo za nakup. Prav tako pa kažejo, da bo kupec, ki zapusti košarico, bolj verjetno izdelek kupil pozneje kot kupec, ki nikoli ne pride do nakupovalne košarice.

Če ne merite zapuščenih košaric, težave ne morete odpraviti

V storitvi Google Analytics je mogoče brezplačno izmeriti zapustitev nakupovalnih košaric. Prepričajte se, da pravilno nastavite konverzije in tokove. Ogledate si lahko npr. tudi stopnjo opustitve glede na segment, vrsto izdelka ali vrednost košarice.

Pogosto spremljajte orodje za analitiko, da boste tako lahko razumeli svojo stopnjo zapuščenih košaric. Ta poglobljen vodnik vam omogoča nastavitev ciljev in tokov v storitvi Google Analytics. Ko ustvarite željene konverzije, lahko začnete ciljati na te »zainteresirane« kupce.

Sedaj pa si oglejmo osem načinov za zmanjšanje stopnje zapuščenih spletnih nakupovalnih košaric:

1. Naredite svojo spletno stran in postopek nakupa mobile firendly

Po raziskavah je že vsaj 45 % spletnih nakupovalcev uporabilo svoje mobilne naprave za raziskovanje ali nakup preko spleta. Zaradi naraščajočega povpraševanja in stalnih inovacij v pametnih telefonih, tabličnih računalnikih in tehnologijah, ki jih je mogoče nositi (ure, očala …), pa lahko pričakujete, da se bo to število samo še povečalo.

To pomeni, da je responsive design pomembnejši kot kadarkoli prej. Kupci lahko zaupajo vašemu podjetju, lahko jim je vaš izdelek všeč, a če ne morejo zlahka brati in se navigirati po spletnem mestu, bodo vašo košarico na mobilcu zapustili in se odpravili na mobilno prijazno spletno mesto konkurenta.

Primeri štirih responsive spletnih trgovin, ki jih je izdelala naše ekipa: i9bottle, Tekomplus, RamyAutomotive in Tapro.

 

2. Zgradite zaupanje z varnostnimi izjavami, izjavami kupcev in ocenami produktov

Nakup preko spleta v očeh potrošnika še vedno nosi elemente tveganja. Zmanjšate tveganje in preprečite skrbi zaradi goljufij, kraje in neželene pošte, tako da prikažete veliko elementov za izgradnjo zaupanja. Prikazovanje varnostnih certifikatov, licenc in zagotovil, ki jih imate, označuje varen postopek nakupa. Pričevanja kupcev ustvarjajo zaupanje v vaše podjetje. Ocene kupcev pa kažejo na kakovosten izdelek.

Slike (logotipi) o varnosti morajo biti vidni na vsaki strani vašega spletnega mesta, še posebej vidno pa morajo biti prikazani na straneh za plačilo. Prizadevajte si za vsaj eno oceno produkta na vsaki produktni strani. Pričevanja zadovoljnih kupcev, pa prikazujte npr. na dnu vsake strani.

Tudi pogosta vprašanja in odgovori (FAQ), gradijo zaupanje in pomagajo spremeniti obiskovalce iz raziskovalcev v kupce.

Primeri varnostnih zagotovil, ki vplivajo na kupce: RamyAutomotive 

3. Zmanjšajte nepričakovane (skrite) stroške

Eden od glavnih razlogov, zakaj kupci zapustijo košarice je, da ko pridejo do plačila (blagajne), naletijo na visoke stroške dostave in davkov. Zmanjšanje nepričakovanih (skritih) stroškov in pristojbin pomaga ohraniti interes kupcev. Te stroške poskušajte obdržati čim nižje in jih prikažite že na straneh izdelka. Posledično to vpliva tudi na preglednost, ki zopet gradi še več zaupanja.

4. Ustvarite nujnost

Kupci najverjetneje dokončajo nakup, če jim poveste (če jih prepričate), da bodo, če bodo čakali, izgubili priložnost kupiti izdelek ali dobiti res dober popust.

Tu je nekaj idej kako ustvariti nujnost:

  • cena velja samo do določenega datuma
  • dodatni bonusi so na voljo samo prvim 100 kupcem
  • če naročite sedaj, dobite brezplačno dostavo

Nujnost se najbolje preskuša s testiranjem, kar pomeni, da je treba vaše sporočilo in taktiko nenehno izpopolnjevati in testirati, le tako boste odkrili najbolj uspešne tehnike nujnosti. Seveda pa lahko za najboljše prakse pokukate tudi k najuspešnejši konkurenci:)

5. Nagrajujete zvestobo

Kupci pogosto zapustijo košarico zaradi cene. V tekmi s konkurenco, lahko namesto znižanja cene ustvarite program zvestobe. Ugodnosti za kupce bi lahko bile npr.:

  • popust na prvo naročilo
  • popust na naslednje naročilo
  • kupci so prvi obveščeni o novih izdelkih ali akcijah
  • točke zvestobe

Prepričajte pa se, da vaše nagrajevanje zvestobe dejansko zagotavlja kupcu neko dodano vrednost.

6. Sporočajte koristi za stranke

Koristi za zadovoljstvo kupcev so vse, kar kaže na to, kako je poslovanje z vami boljše od vaše konkurence, in kar kupcem pomaga, da se namesto pozneje, ravno sedaj odločijo za nakup.

Nekaj primerov:

  • brezplačna in enostavna vračila
  • garancije za vračilo denarja ob nezadovoljstvu z izdelkom
  • živa ali hitra podpora

7. Postopek blagajne se naj ujema z osebnostjo kupca in izdelki

Če je vaš postopek blagajne (plačila) predolg ali izrazito prekratek (sum na prevaro), preveč zapleten ali drugače ne ustreza kupcu in izdelku, se stopnje zapuščanja košarice povečajo.

Na blagajni zahtevajte samo najbolj nujne podatke, večkrat preizkusite dolžino in zahtevnost postopka nakupnega procesa (najdite si testerje), dokler ne najdete optimuma, ki popolnoma ustreza vašim kupcem in izdelkom.

8. Povabite stranke, da si ustvarijo račun po nakupu in nič prej

Prepričevanje kupcev, da se naj najprej registrirajo, je velika prepreka za nakup in pogosto vzbuja skrbi pred neželeno pošto. Počakajte, da kupci opravijo prvi nakup, potem pa jih povabite, da si ustvarijo račun. Tako bo sam postopek nakupa hitrejši, bolj impulziven, pa tudi kasnejša registracija bo lahko hitrejša, izkoristili pa boste tudi evforijo po nakupu.

Če potrebujete pomoč pri zmanjšanju svoje stopnje zapuščenih spletnih košaric nas pokličite na 01 620 33 13 ali pa nam pišite na info@positiva.si.